Goldens @ Work

Bij WOEF Magazine zijn ze het nieuwe jaar reeds gestart! WOEF januari 2015 ligt in de winkelrekken en dus kan ik nu iets meer lekken dan deze SPLASH.

Op een koude en erg druilige zondag ochtend einde november, mocht ik bij Gerdy Maelbrancke een  jachttraining volgen met Golden Retrievers. Ik was weer zeer onder de indruk van het kunnen bij jacht getrainde viervoeters.  Hun zo beheerste en rustige steadyness verandert in een fractie van een seconde naar pure snelheid en power wanneer ze eindelijk de dummy’s mogen ophalen.  Wist je dat een doorgewinterde Golden wel 5 locaties kan memoriseren waar de dummy’s / het wild gevallen is? Ik denk dat veel baasjes minder doen. Toch zeker met alle afleiding die eigen is aan jacht…

Gelukkig moesten niet alle foto’s is de natte miezer genomen worden.  Een weekje voordien had ik al eens afgesproken met twee Goldens die bij de Bonheidense Hondenvrienden trainen.  We startte de shoot in nog berijmde velden, maar het novemberzonnetje zorgde al snel voor heel wat sfeer en contrast in de beelden.

Aan eenieder die tijd en moeite geïnvesteerd heeft in deze shoots, een welgemeende dank u!  Woef is dankzij jullie weer eens mooi geïllustreerd.

Geef een reactie

