Snelheidsrecord varkensoren smullen…

Het kippenhonk, dat inmiddels al meer dan tien jaar de tand des tijds weerstaat, begint stilaan te verslijten. Omdat ik te lui ben om grondige herstellingen uit te voeren, het hout op te schuren en van een lik verf te voorzien, besloten we om een nieuw hok te kopen. Met het waterzonnetje van deze voormiddag is het een leuke klus om het hok te monteren. En dus trok ik met de hele meute naar buiten. Als nel werd duidelijk dat er met een oude moeial als Twix, en de twee zwarte speelvogels die niets liever doen dan alle onderdelen van onder je neus wegjatten, niet efficiënt kon gewerkt worden. Dju toch! En ’t is veel te goed weer om ze binnen te zetten. In de buitenkennel of de achtertuin opsluiten. Pff da’s ook zo zielig, dan gaan ze toch maar voor de poort zitten kijken een jammerliedjes zingen. Dan zullen we ze eens verwennen met een varkensoor.

“Die zijn een tijdje zoet” dacht ik. Maar nog voor ik een schroef had vastgezet, zoefde Loewie doorheen het uitgestalde materiaal met Goofy in zijn kielzog. Overal op en tussendoor. ’t Was net een wervelwind. Heeft die kleine nu dat oor van Goofy gestolen? Ik zou er niet van verschieten. Dat manneke heeft van niets of niemand bang en als het om eten gaat… Maar waar is Loewie’s oor dan naartoe? Ik op zoek in de tuin, maar buiten Twix die gezellig ligt te kauwen, en een boel speeltjes is er niets te vinden.

Ben ik nu zot aan het worden en heb ik er eentje overgeslagen. Het kan natuurlijk, de laatste tijd waren weken van minimaal 12 uur per dag op kantoor en decompressie kan eigenaardige zaken met je doen. Dus ik doe dan toch maar de tussenpoort toe en geen Goofy een oor. Nog geen schroef verder staat die alweer naast mij en kijkt me likkebaardend en kwispelend aan! ’t Is altijd ne rappe geweest, maar minder dan 60 seconden voor een groot varkensoor… ‘Tssss is een varken die Goofy….

Recordhouder Goofy: Minder dan 60″ voor een varkensoor.

Goofy mocht niet meer bij de rest van de meute, want hij gaat toch maar oren pikken.

 

2de plaats Twix: Op zijn dooie gemak. 20 minuten voor een varkensoor.

Twix moest zijn oor ook niet beschermen tegen de twee gretige zwartjes. Een vuile, scheve blik was voldoende om enkele meters respect af te dwingen. Hij blijft het doen die oude!

 

3de plaats Loewoe: 45 minuten! En dat voor de recordhouder puppybrokken naar binnenwerken…
Maar er zijn verzachtende omstandigheden voor deze matige prestatie. ’t eerste kwartier liep de kleine met her oor te stoefen al was het een nieuw speeltje. Pas nadien had hij door dat het “ding” ook opgegeten kon worden. En met de tandjes die aan het wisselen zijn is dat een hele klus…

Hmmm, da’s een raar speeltje. Maar het ruikt wel lekker!

Effe proberen die handel. Zou er vanbinnen ook lekker witte pluche zitten zoals in mijn troetelbeer?

Ik geef me over, maar blijf dan wel van mijn oor hé Twix.

Amaai daar is wek aan! Aan zo’n oor oppeuzelen!

Yep, nu heb ik de techniek te pakken!

 

En wat doen we als de oren op zijn? Een blok hout uit de garage stelen…

3 gedachtes over “Snelheidsrecord varkensoren smullen…

  1. kurt,

    hier is Ziva de recordhouder ook ergens rond de 60 sec
    dan Bo zal een min of 5 zijn
    Tessa doet er rond de 15min over is op haar gemakje maar ze moeten ook niet proberen het te komen afpakken want dan volgt er een diepe grom😉

    prettige feesten
    pedro

Geef een reactie

