We are involved! en trekken de loopsloefkes terug aan…

Na bijna 10 jaar trek ik opnieuw de loopschoenen aan.  Ben ik dan de rugproblemen en de gescheurde meniscus vergeten?  Nope, verre van!  Maar soms maakt een mens beloften, en die moeten worden nagekomen.  Tenslotte gaat het over een trip van 5 kilometer.  Vroeger liep ik vaak 3 tot 5 keer zo ver. Gewoon voor de lol.  Nu loop ik om mensen een leuke dag te bezorgen.

Euh Watte? Ga je met een carnavalskostuum lopen?
Ook niet.  Het zit zo:

Mijn werkgever, Invensys, wil niet enkel een leadership hebben op het vlak van automatisering en safety-systemen, ze willen zich ook engageren in de maatschappij.  Wie zich engageert voor een doel, krijgt tijd en middelen voor dit doel (als het management deze heeft goedgekeurd).  Onze vestiging in Baarn (Nederland) neemt deel aan een estafette om fondsen te verzamelen voor stichting opkikker.  Ons klein bureautje in België wil niet achterblijven en we hebben ook een ploeg samengesteld om deel te nemen.  De Estafette is 500 meter zwemmen, 5000 meter lopen en 25 kilometer fietsen.  Omdat we geen lopers vonden, trek ik opnieuw de loopsloefkes aan.

De eerste testen waren bemoedigend.  De rug houdt het, maar er is nog werk aan de winkel.  Googelen op trainingsschema’s geeft me programma’s van 10 weken.  Ik heb er amper 4…  Slik
Vandaag heb ik de looppad op de terreinen van de Bonheidense Krankhoeve gelopen.  Volgens het infobord is het parcours 2240meter. Dus als ik dat twee maal kan lopen is het gebakken. Deze week ga ik niet meer dan de 2240meter lopen. En vanmiddag had ik daar 10minuten 24 seconden en 72 honderdsten voor nodig.

 

3 gedachtes over “We are involved! en trekken de loopsloefkes terug aan…

Geef een reactie

