Een vaste hand…

Wie er enkel bij mooi en helder weer op uit trekt heeft ongelijk! Het weinige en contrastrijk licht dat net voor of na een bui over het landschap schijnt is vaak erg mooi en soms wat mystiek.  Die sfeer vast in een foto vastleggen is niet zo makkelijk. En al helemaal niet met een oude digitale SLR met erg beperkt dynamisch bereik en een hoog ruisniveau. Maar een D200 met 50mm 1.8 lens is wel erg licht en compact. Bij een stortbui krijg je de combinatie nog net een de grote zak van mijn GoreTex regenjas.

Fotografen worden geacht om een vaste hand te hebben en beelden haarscherp vast te leggen. Maar bij wijze van experiment heb ik eens net het tegenovergestelde gedaan. Bij 1/20 seconden heb ik er eens overdreven op los gebibberd. Een leuk experiment en het eerste resultaat is fijn. Maar we zijn nog lang niet waar ik in mijn warhoofd naar toe wil.  Er zullen dus nog experimenten nodig zijn alvorens er een mooi resultaat als canvas aan de muur van de woonkamer kan. Wordt zeker vervolgd.

Een gedachte over “Een vaste hand…

Geef een reactie

