15 minuten speeltijd

Zonet even wat gespeeld. Doel was om met 3 flitsers (SB900) een opstelling te maken om voorwerpen te fotograferen. De voorwerpen moeten via photoshop in een collage worden geplaatst. Maar buiten het “monteren” van de beelden wou ik er geen werk aan hebben.

Opstelling was heel eenvoudig. Een curver-box (zie reflectie onder in beeld) met wat textiel deed dienst als studio.  Ik heb een flitser in tegenlicht op de achterzijde geplaatst. Deze staat nog een ietsie pietsie te fel…
Links en rechts een SB900 voor zien van een bounce paraplu. Meer dan 15 minuten heeft het experiment niet geduurd. En dan zat de meeste tijd in het opstellen en afbreken.  Met een lichtmeter heb je de flitsers in een wip ingesteld.  Camera: D700 85mm ISO200 f9  1/200sec.

De beelden zijn nog niet perfect, maar nu weet ik dat de opstelling werkt en wat ik moet fine-tuneb. Nu moet ik de “studio” enkel nog vergroten. Het echte werk is waarschijnlijk voor een opname tent van Lastolite in combi met de Elinchrom BxRi’s

klik op de foto’s om ze groter te zien.

Een gedachte over “15 minuten speeltijd

Geef een reactie

