Ziva en baasje – The Strobist way

Ik kan het moeilijk laten…. werken met enkel omgevingslicht. Met een reflector kan je al heel wat, maar wat extra licht maakt vaak de scene.

Toen ik Ziva en haar baasje voor de lens kreeg, was het omgevingslicht niet van plan om goed mee te werken. Als de zon er door kwam wat het fel en hard licht.  Met een reflectiescherm kan je dan wel iets, maar geen hond die nog de ogen kan openhouden. Laat staan het baasje.   Voor de meer statische foto’s heb ik daarom in de schaduw van een bosje gewerkt.  Om niet te fel contrast te hebben met de open ruimte op de achtergrond, heb ik bijgelicht met een flits.  (SB900 in een parapluke).  Ik hou van wat tegenlicht.  Een tweede SB900 met snoot nam deze taak op zich.

Laat maar weten wat je van de foto vindt. (klik op de foto voor een grotere versie)

Joni en Ziva

2 gedachtes over “Ziva en baasje – The Strobist way

    • Hoi Mireille,

      Je mag mijn gegevens doorgeven. Wel is het zo dat veel tijd opgeslokt wordt door shoots voor o.a. WOEF.
      Omdat ik de laatste tijd regelmatig in tijdsnoot komt heb ik op mijn website geadverteerd dat ik voorlopig geen particuliere shoots plan. Maar als ze wat (veel ) geduld hebben, vinden we wel een gaatje…

Geef een reactie

