The Dark Side of Goofy.

Net terug van vakantie.  Met volle batterijen en een hoofd vol ideeën.  Een van die ideeën was te testen hoe ver je kon gaan met een donker object in een donkere omgeving / achtergrond.  ” Goofy, da’s een donker geval en blinkt als een spiegel”  dacht ik.   En we hebben alles in huis! Een Lastolite Collapsible Backgrond met witte en zwarte kant.  Een setje Elinchrom Strobes en wat modifiers.  Hoog tijd dus om een kamer even om te toveren tot studio.

Al van bij de eerste testshots werd het duidelijk dat in de beperkte ruimte en met de vrij grote softboxen, niet het verwachte resultaat kon worden gehaald.  Als ik het hoofdlicht niet op de achtergrond wou laten vallen, moest ik de Elinchrom Stobe zo ver naar voor richten dat ik lensflare kreeg.  Een grid staat nu al bovenaan op mijn lijstje.
Hmm een grid dus.  Wel dan gaan we STROBIST, want daarvoor heb ik een grid, Softbox met zwarte opstaande kant en een boel plu’s in huis.  Uiteindelijk heb ik de gehele serie gemaakt met een SB900 met grid als hoofdlicht en een tweede SB900 met een gekleurd stuk plastiek als background verlichting.  Om iets meer detail te krijgen in de schaduwen (de spot van zo’n grid is echt klein) heb ik nog de oude vertrouwde  SB800 met 1/64 op een wit paneel laten bouncen.

Wat vinden jullie van de serie? (Dubbel klik op de foto voor een groter beeld)

Yep, Goofy heeft nu zijn officieel assistentehond in opleiding pasje en jasje.  Dus deze mag niet ontbreken in deze serie!

8 gedachtes over “The Dark Side of Goofy.

  1. Tof met dat beetje kleur in de achtergrond en leuke reeks.
    Zonde dat hij bij de 2e wat slaperig kijkt, daar had ik graag wat meer van zijn oogjes gezien.
    En nu hij zijn jasje heeft zal de fun pas beginnen!

  2. Pingback: Goofy, The Deep Forest series « Hondenfotograaf – Kurt Pas

  3. Pingback: Voor de fotografen: Koopjes! | Hondenfotograaf - Kurt Pas

Geef een reactie

