Moeten honden poseren?

In de post hier onder vroeg Michiel Peters, of honden steeds mooi moeten poseren en stil staan / zitten?

Nope! Tijdens elke shoot is er tijd om lekker te spelen en te rennen. Doorgaans geeft dat toffe beelden. Voorbeeldje is deze Afgaan die graag wat ging rennen tijdens de shoot.

3 gedachtes over “Moeten honden poseren?

  1. Dag,

    Prachtige actiefoto…hoge sluitersnelheid, F8 als diafragma?
    Welke brandpuntsafstand…350..?
    Ik heb je bezig gezien tijdens de fotosessie bij Rijmenants vandaag.
    Onze Hobbes, een Golden Retriever, staat ergens tussen de foto’s.
    Ik veronderstel dat je , onder andere, gebruik maakt van de Nikon D700? Ik gebruik de D70, zonder hem kan ik niet, voel ik me naakt..:-)
    Ik wacht met spanning op het resultaat van de shoot.
    Gegroet,
    Rudi De Winter

    • Hey Rudi,

      Bedankt voor de comment! Ik gebruik de D700. Een behoorlijke investering, maar wel zowat de beste FF camera in het betaalbaar segment.
      De actiefoto is gemaakt met de 70-200mm f2.8. De juiste brandpuntsafstand ken i kniet van buiten, maar de D700 is FF dus maximaal op 200mm.

      Ik hoop de foto’s ergen volgend weekend on-line te krijgen.

  2. Proficiat Kurt, wat een prachtige foto, er zit heelwat actie en vooral elegantie in. Jammer dat Woef daar geen gebruik van maakt.
    Mij moet je alvast niet meer overtuigen van je fotografiekunsten.

    Nog veel plezier met de hondjes en vooral veel warme vriendschappen met de hondenbaasjes.

    marie-jeanne Van Royen.

Geef een reactie

