Gooi nooit een goede foto weg…

… je weet nooit of je hem nog nodig hebt.

Ondanks dat elke TB externe HD zijn prijs heeft (zeker als je alles nog eens 2x op een Back-Up hebt staan) ,  hou ik alle foto’s die door m’n selectie gaan bij in het oorspronkelijke NEF formaat. Dat heeft me al een paar keer geholpen als WOEF op zoek is naar een origeneel beeld van een bepaald ras of activiteit. Ook de selectie van de beelden voor de kalenders van Previcox zijn doorgaans gebaseerd op wat er in mijn “beeldbank” leeft. 

Deze week kreeg ik de vraag of ik nog de foto’s had van de HondsDolle Dag van 2008. Het baasje had toen geen foto’s besteld, maar nu is een van de gefotografeerde hondjes overleden. Het baasje wil nu enkele mooi beelden als herinnering…
Met een logische en consequente naamgeving van de fotoé en de fotofolders, kon ik de 11 beelden op enkele minuter terugvinden in het bijna 1TB grote  NEF archief.

Deze foto staat op de cover van de CD met de grote resolutiebeelden die het baasje starkt in de bus vindt.

Zo zie je maar! Gooi nooit een goede foto weg.

Een gedachte over “Gooi nooit een goede foto weg…

Geef een reactie

