Wat PhotoShop Spielerei

Ik ben zeker geen grote fan van PhotoShop en verregaande fotobewerking. Ik weet wel dat PS de look van een foto aanzienlijk kan verbeteren. Zeker bij modecampagnes, architectuur en landschapsfotografie, kan je zo een aparte, soms surrealistische look genereren. Maar ik heb er een hekel aan. De bewerkingen kosten ontzettend veel tijd.
Standaard bewerk ik enkel die beelden in PhotoShop die op groot formaat zullen worden afgedrukt. De rest van mijn workflow is volledig gebaseerd op LR2. In LR2 zet ik de witbalans goed, voer ik eventueel wat crops uit en voeg soms een vignet toe. Veel meer gebeurt er niet in mijn post processing.

Ik tracht alle foto’s zo juist mogelijk uit de camera te laten komen. Toch kan je zo af en toe niet zonder PhotoShop.

Onderstaande foto is er ééntje uit een hele serie van een familie. Het doel van deze sessie is een groot canvas voor de grootouders. Maar met 8 kinderen, is er altijd wel eentje met de ogen toe of in de verkeerde richting. Het canvas komt op een zuiver witte muur. Om iets contrast te hebben met de muur heb ik in LR2 een vignet toegevoegd.

De ogen van één van de jongens zijn halfgesloten. Dat oplossen kan enkel met PhotoShop. Ik heb er de ogen van een andere foto ingevoegd. De truck is om deze bewerking subtiel toe te passen zodat men deze bewerking niet kan waarnemen.

Origineel:

Bewerking

2 gedachtes over “Wat PhotoShop Spielerei

Geef een reactie

