No-Brainer – Part I

Als ik een nestje pups ga fotograferen, ben ik een fervent gebruiker van de EzyBoz Hotshoe 60. Maar de bracket waarmee je de flits monteert is een beetje een pover design. Ik heb al wat moeten klussen om het ding performanter te maken. Daarbij komt nog dat de SB900 niet meer op het originele flitsschoentje past. Op de website van Lastolite werd een nieuw concept van bracket voorgesteld. Enkele dagen geleden stapte ik bij Servix binnen om te horen of ze deze bracket in huis hadden.

 Nog niet, maar de i-TTL off camera flash cord van Lastolite wel. Nu staat zo’n touwtje al langer op mijn lijstje, maar ik vond een SC-28 of SC-29 van Nikon toch wel duur. De Lastolite heb je voor 40 Euro (excl btw). David Hobby zou zeggen “Thats a no-brainer”. Dit weekend deze no-brainer even aan de tand gevoelt. Tevredenheid 89%

 

 

 

 

 

 + Lengte van 3 meter is meer dan voldoende (De Nikon is maar 1.5m)
+ De flitsschoentjes zijn stevig.
+ Het camera schoentje kan je vastschroeven.
+ Het flitsschoentje kan je bevestigen op een statief of bracket.
+ Prijs: 48Euro ipv. 125Euro voor de Nikon.
– Het touwtje mocht van het spiraal type zijn (Ongebruikt is dat wat minder lengte)
– Je kan geen extra flits op het camera schoentje plaatsen (dat kan bij Nikon wel).

Een gedachte over “No-Brainer – Part I

  1. Pingback: Sc-28 - Belgiumdigital forum - Digitale fotografie

Geef een reactie

