Zomerzondagen – Deel II – FETCH

Ik hou van een beetje hese en rauwe stemmen. Vooral vrouwenstemmen. Mijn CD collectie (Yep, ik koop nog CD’s. Ik wil iets tastbaars hebben.) is dan ook royaal gevuld met rauwe en hese vrouwenstemmen. En verder hou ik van snaarinstrumenten en hout, veel hout. Alhoewel een sax van mooi blinkend metaal is, het rietje zorgt er voor dat dit een van de weinige blinkers is waar ik echt van hou.

FETCH, het groepje rond Kathleen Vandenhoudt heeft het allemaal. Rouwe, hese vrouwen stemmen en een ongelofelijk en akoestisch gitaar geweld. Geen drums, en toch het publiek volledig van de sokkel blazen… Me like.

 Een ander ding waar ik ongelofelijk veel van hou is tegenlicht, schaduw en felle contrasten. Het voordeel van zo’n kleinschalig dorpsconcert is dat je met camera en lenzen vrij kan bewegen rond het podium (met respect voor de band en de andere bezoekers uiteraard). Dat zorgt ervoor dat je met een beetje moeite steeds een mooi kader en licht kan opzoeken. 

 

En zit het licht aan de verkeerde kant, dan zet je gewoon een Nikon SB800 met een gel achter het podium en trigger je die via CLS met de pop-up van je camera. Thanks Nikon!

Effe testen hoe laag je in sluitertijd kan gaan met de 70-200 VR…. Net lang genoeg voor een mooie bewegingsonscherpte op de hand…

 

Tot vóór 26 juli had ik nog nooit van FETCH of Kathleen Vandenhoudt gehoord, maar nu hoop ik de Group weer snel opnieuw te zien.

Een gedachte over “Zomerzondagen – Deel II – FETCH

Geef een reactie

