Studio Fun.

Eén van de mooie features van LR is dat je heel makkelijk keywords kan toevoegen aan je foto’s. Erg handig als je dit consequent toepast bij het importeren van een set. Zeker voor chaoten als mezelf. Na een poosje vind ik anders vind ik geen foto meer terug. Ze staan wel op één van de externe HD’s (+ een backup op een tweede HD) maar waar, en ik welke folder?

Een ander voordeel van het gebruik van keywords is als je wilt grasduinen door je foto’s. Over enkele dagen heb ik een studio shoot af te werken, en dan ga ik graag eens door mijn eerdere studio foto’s. Zo bouw ik in mijn hoofd een serie opstelling na en probeer ik te detecteren wat beter kan of welke effect ik wil uittesten / perfectioneren.

Ik zocht dus op het keyword “Studio” en herontdekte een leuke set foto’s van twee piepjonge Teckels. De eerste shoot overigens die ik volledig met LR heb ge-procest…

 

Een gedachte over “Studio Fun.

  1. Pingback: Gepubliceerd werk : Previcox kalender 2010. « Hondenfotograaf – Kurt Pas

Geef een reactie

