Oprechte liefde.

Tussen de feestdagen door rijg ik de vrije dagen aan elkaar door wat overtime op te nemen. Deze extra tijd gebruik ik om wat projecties af te werken. Achterstallige opdrachten voor de avondschool te vervolledigen en eens de foto’s van de laatste maanden te evalueren. Vanavond heb ik ook mijn portfolio een update gegeven. Dat werd hoog tijd!

Tussen al die honderden foto’s zat een beeld dat me nog steeds raakt. Net voor Allerheiligen kreeg ik telefoon van het emotioneel baasje van een golden oldie. Zijn Bull Teriër, ruim 15 jaar oud, ging de laatste maanden zienderogen achteruit. Doof, halfblind en stramme spieren en vlagen van dementie waren al langer een probleem, maar de plots optredende incontinentie maakte dat het baasje de dierenarts opnieuw moest opzoeken. Men dacht aan een ernstig nierprobleem, en het baasje wou nog graag enkele foto’s van zijn makker, die 15 jaar trouw aan zijn zijde had geleefd. Onderstaand teder beeld, geeft zo mooi de relatie tussen die twee hechte vrienden veer. Het ooit zo temperamentvol bulletje dat nu onderdanig zijn lippen lekt en zijn baasje in de ogen kijkt. Het leek wel of hij wist wat er een van de komende dagen zou gebeuren. Ik denk dat hij zijn baasje dankte voor de mooie tijd samen en zijn makker moed insprak om die laatste moeilijke beslissing tijdig te nemen. Een waardig heengaan, vóór de demonen voorgoed zijn hondenbrein gaan beheersen.

Geef een reactie

