Waarom deze Blog?

… De zoektocht naar het perfecte beeld … Onlangs was ik diep ongelukkig over mijn fotografische prestaties. Ondanks de aanschaf van duur DSLR materiaal bleven mijn foto’s oersaai! Drogredenen als beperkingen van materiaal werden afgevoerd, technische kennis over histogrammen, DOF en dynamisch bereik bleken ontoereikend. Waarom creëer ik geen pakkende beelden?  De foto’s van kunstenaars als Frank Bruynbroek en Yann Atrhus Betrand zijn vaak technisch incorrect. Uitgebrande highlights, gebrek aan scherpte, afgekapte ledematen. En toch zijn het net die foto’s die emotie bij me losweken.  

Dan maar alles omzetten naar Zwart Wit?
Neen, kleur kan even boeiend zijn! Kijk maar naar fotografen als Michiel Hendryckx  en Koen Bauters
 Waarom? Omdat ik te veel technieker ben en te weinig fotograaf.De relatie tussen de onderwerpen weergeven, oog voor een detail, sfeer…. Daar schiet ik te kort. Deze blog moet me stimuleren om meer artistieke en betere fotojournalistieke beelden te creëren… Gelukkig bestaat de perfectie niet, anders loop ik de kans mijn passie ooit te moeten begraven.

Geef een reactie

